måndag 15 maj 2017

Poddavsnitt om våra inspiratörer


Karin och jag har känt varandra sedan1994 och fastnar fortfarande i långa odlingssamtal

Vad är det som inspirerar och vilka människor är det som inspirerar oss? Helt plötsligt lyser de upp som glimrande stjärnor de där människorna som berör oss och får att komma vidare. Ibland finns de där under många år ja i hela våra liv och ibland dyker de upp en kort stund och ger oss den där lilla extra knuffen. Ofta men inte alltid säger de saker vi kanske inte riktigt tänkt på själva och inte sällan kan det kännas lite obekvämt. Det är väl så det kanske ska kännas när man blir inspirerad och kommer vidare, som att det skaver lite. Välkommen att lyssna på den här veckans podcast om vad och vilka som inspirerar oss.


I mitt unga odlarliv fanns det en stark saknad av att min mamma inte fanns där. Jag klev in i hennes trädgård men kunde inte få svar på en endaste fråga. Varför hade hon placerat växterna där hon placerat dem och hur hon tänkte på jord och gödsel och hundra frågor till. Kanske är det också därför skulle man kunna tro, att jag sökt mig till andra kvinnor för inspiration och vägledning i de gröna fingrarnas värld. Men det är inte hela sanningen. Vart jag än blickade när jag började odla fann jag mesta dels kvinnor. Det är dessa kvinnor som inspirerat mig och hjälpt mig framåt i mitt odlande.

Tack alla ni  / Johannes


Sprid gärna vår podcast till andra odlingsintresserade. Vi lägger kontinuerligt ut våra avsnitt här på Farbrorgron.se och på tvaodlareemellan.se, men du hittar oss också på iTunes, Acast och Soundcloud. Vi har också en facebooksida där du kan följa oss.

Sponsring
I den här podden finns möjlighet för dig som företagare att vara med och sponsra avsnitt. Välkommen att höra av dig med intresseanmälan, oavsett om ditt företag är verksamt inom trädgård eller annat område. Alla kontaktuppgifter och info om sponsring hittar du i menyn på vår sida Två odlare emellan.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar